10-10-07

SIMSESSIES: IR 0-5-2 & IR 0-5-5

Na bijna 2 weken had ik woensdagnamiddag en avond 2 simsessies dankzij een ex-instructeur van OAC die zich terug beschikbaar heeft gesteld. Gelukkig! De eerste sessie zou een vervolg worden op de vorige simsessie, het vliegen van ILS-naderingen met wind met alles erop en eraan. De workload lag onmiddelijk hoog en ik had moeite om te vliegen zoals het van mij werd gevraagd. Naarmate de tijd verstreek ging het steeds vlotter en kon ik me precies beter concentreren. Daarom dat continuïteit zó belangrijk is tijdens een vliegopleiding!
 
fnpt2

Na een koffiepauze met zicht op de luchthaven nam ik terug plaats in de FNPTII-simulator om te starten met de "non-precision approaches". Bij deze naderingen beschikt de piloot enkel over een richtingsaanduiding en niet over een daalindicatie met als gevolg dat de piloot zelf zijn hoogtes moet 'berekenen'. Deze procedures komen meestal voor op de kleinere luchthavens of dienen als back-up op de grotere luchthavens. Ze vragen ook een betere zichtbaarheid en een hoger wolkendek. Ik maakte verschillende landingen op het virtuele Oostende  waaronder een 'LCTR-approach' en een '2 NDB-approach'. Vrijdag mag ik mijn kunsten tonen in het echte luchtruim. Ik hoop op een beperkte zichtbaarheid en/of een laag wolkendek. Het hoort er gewoon bij.

23:07 Gepost door Steven | Permalink | Commentaren (0) |  Facebook |

De commentaren zijn gesloten.