31-10-07

SIMSESSIES: IR 0-6-1 & IR 0-6-2

Zondagmorgen, de 2e op rij, werd ik in SFA verwacht voor een briefing en 2 simulatorsessies. De briefing ging over de verschillende noodsituaties tijdens het vliegen op zicht zoals, defecte instrumenten,  motorpanne, elektrische panne, ... het wordt van de piloot verwacht de juiste handelingen uit te voeren afhankelijk van de omstandigheden waarin zulke situaties zich afspelen. Na de briefing nam ik plaats in de simulator. Bij het opstartten kregen we de 3 projectors niet aan de praat. Voor instrumentvliegen kunnen we gerust zonder, dus niet echt een groot probleem.

sim

Ik vertrok opnieuw vanaf Oostende. Via Koksijde vloog ik naar Kortrijk waar ik een paar holdings en 2 Localiser naderingen maakte telkens gevolgd door een go-around. Want we zagen de landingsbaan natuurlijk niet. Nadien kreeg ik de opdracht om naar Antwerpen te vliegen. In Antwerpen vloog ik eveneens enkele holdings en deze keer gevolgd door een VORDME en NDB nadering op beide landingsbanen. En uiteindelijk een ILS nadering op landingsbaan 29. Ik krijg stilaan het gevoel dat ik het IR-vliegen onder de knie krijg. Het is nu nog een kwestie van geconcentreerd oefenen en ervaring opbouwen.

14:35 Gepost door Steven | Permalink | Commentaren (0) |  Facebook |

De commentaren zijn gesloten.