20-12-07

LAATSTE TRIP: ANTWERPEN-DEURNE

Dinsdagmorgen liep mijn wekker opnieuw vroeg af. De avond voordien had mijn volgende vlucht naar Antwerpen (EBAW) voorbereid, deze morgen zou ik het weer opvragen via de website van Belgocontrol. Vervolgens zou ik de snelheid en de richting van de wind op mijn kruishoogte invoeren in een Excell-bestand en mijn slimme laptop zou dan alle andere nuttige gegevens berekenen. En klaar is kees. Zoals te merken op de METAR en TAF zou het weer ongeveer hetzelfde zijn als bij mijn vorige vlucht naar Le Touquet.
 
dsdebaw

foto: Thomas Brackx
 
Omstreeks 9u45 stegen we op vanaf landingsbaan 08 te Oostende en zetten koers richting Antwerpen. We klommen naar FL60 en bevonden ons al snel tussen de vertrekkende en aankomende toestellen van Brussels Airport. We kregen van Brussels Departure een straight in arrival voor landingsbaan 11 te Antwerpen. Met een handig regeltje "distance X 3 = height" berekende ik het punt waarop ik moest zakken om een mooie stabiele nadering te vliegen. Na de eerste nadering volgde een go-around en een klim terug naar 3000 voet omdat er een Fokker 50 van VLM Airlines aan het naderen was. Uiteindelijk kregen we dan van Antwerpen toestemming om de nadering in te zetten en werden we verplicht om er te landen om de landingstaxen te betalen. We hadden wat speling in de planning en besloten een broodje  te  eten in de cafetaria.  Da landingstaxen om met een Piper Archer III met 1 passagier te landen en op te stijgen  bedroeg  meer dan 38 euro! Iets voor 13u lieten we Antwerpen achter ons en vlogen we terug naar Oostende om er mijn laatste nadering en landing te maken vooraleer mijn examen IFR af te leggen.
 
Woensdag om 13u15 start mijn examenvlucht met als bestemming... Le Touquet.

13:24 Gepost door Steven | Permalink | Commentaren (1) |  Facebook |

Commentaren

hej steven,
veel succes met je examen woensdag

groeten, yannick

Gepost door: Yannick | 20-12-07

De commentaren zijn gesloten.