03-04-08

AIR COLLEGE 111T

EINDELIJK! Mijn eerste vlucht is een feit. Woensdagmorgen waren er brede opklaringen, het zicht was meer dan 10 km en de wind zou ons dit keer ook niet op de grond houden. In afwachting op de instructeur ging ik naar de loods om de Diamond DA42 te controleren. Opnieuw het vliegtuig verbinden met de GPU en ik had alle tijd om het vliegtuig grondig te inspecteren.

 
TLA1

 

Net toen ik klaar was met de preflight inspection kwam de instructeur aan. We rolden de Twin Star naar buiten en namen plaats in de cockpit. 

 

TLA2

 
Na het starten van de motoren mochten we taxiën naar landingsbaan 26. Tijdens deze eerste vlucht demonstreert de instructeur het opstijgen en landen. Op 1000 voet kreeg ik de controle over het vliegtuig. We vlogen naar Torhout waar we zonder beperkingen kunnen oefenen. Ik begon met bochten, nadien volgden klimmen, dalen, bochten tijdens het klimmen en het dalen, vliegen in verschillende configuraties, scherpe bochten en versnellen en vertragen naar een specifieke snelheid. Het verliep allemaal vlotter dan ik had verwacht. De Twin Star vliegt heel stabiel en precies. Het is wat wennen in het begin maar ik zie het volledig zitten. Na de oefeningen vloog ik terug naar Oostende om het circuit te vervoegen op 1000 voet. Toen nam de instructeur terug de controle van me over om de landing te demonstreren. Ondertussen gaf hij ook de nodige uitleg en tips waarop we best kunnen letten. De volgende les zal ik de controle hebben van begin tot eind. Deze les moet ik beschouwen als een introductie, nu begint het echte werk. 

 

10:21 Gepost door Steven | Permalink | Commentaren (0) |  Facebook |

De commentaren zijn gesloten.