05-06-08

ME 3-1-02 (DA42 SIM)

Tijd voor mijn 2e en meteen ook mijn laatste simsessie op de DA42 simulator. Aangezien ik de modulaire weg koos is mijn multi-engine opleiding héél kort. In totaal zou ik amper 8u30 op de DA42 vliegen. Deze IFR-trainingssessie stond gepland om 21u00 en zou duren tot 22u30, voordien had ik 9u lang een trein bestuurd. Het zou dus een lange dag worden. Vlak na het opstijgen werd ik al wakker geschud met een engine fire. Ik volgde de procedures maar de instructeur wou het sneller zien. Ik kreeg de opdracht om richting ONO te vliegen om er holdings te vliegen Ik kreeg het vliegtuig maar niet mooi gestabiliseerd onderweg naar het radiobaken en in tussentijd moest ik de holding headings berekenen en kreeg ik moeilijkheden met de workload. Ik vloog de holding binnen de limieten maar mijn hoogte en timings waren iets minder stabiel. De ILS approach die daarop volgde ging veel vlotter, gelukkig, maar na een single-engine go-around ging het weer wat minder goed. Ik had heel veel problemen met de workload. De instructeur gaf me even pauze en vroeg me de procedures voor holdings en non-precision uit te leggen. Ik kon deze procedures feilloos uitleggen waardoor ik enkel maar kon besluiten dat ik stilaan uitgeblust was na deze lange dag.
 
DA42FNPT2

Na de pauze vloog ik nog 2 non-precision approaches en die waren terug beter maar nog niet op het gewenste niveau. Na anderhalf uur was het voor mij genoeg geweest. De instructeur was niet echt tevreden over mijn niveau, maar hij kent mijn kwaliteiten en dat mag ik de volgende vlucht op de DA42 bewijzen. De volgende vlucht is tevens mijn IFR progress check en dus ook mijn laatste vlucht voor het examen. De volgende vlucht moet dus perfect verlopen!

19:01 Gepost door Steven | Permalink | Commentaren (1) |  Facebook |

Commentaren

Steven, er is niets zo belangrijk als met een fris hoofd in een sim (of vliegtuig) te kruipen.
Ik liet tijdens mijn opleiding mijn amandelen trekken en na 14 dagen kroop ik nog half versuft van de pijnstillers in een Piper voor een IFR les met FI. Resultaat, in Brasschaat onder de minima gegaan en er zelfs niet van bewust.
Uitgerust en clear mind: zelfs vandaag op de 737 is dit vitaal voor een goede vlucht. Gelukkig is er nu MR autopilot die af en toe een handje toesteekt!

Gepost door: robby | 05-06-08

De commentaren zijn gesloten.