22-04-09

URSEL AVIA SHOW GAAT NIET DOOR

Betreft : Ursel Avia  Show 2009

 

Ecologische en milieu aspecten, rijkelijk laat geformuleerd door het Vlaams Departement LNE (leefmilieu, natuur en energie) ten aanzien van de status van het militair domein, zijn vliegveld en burgervliegclubs; het uitblijven van de nodige gunstige adviezen van gemeente en  provincie  in het kader van een toelating van het federale ministerie van Mobiliteit (Directoraat-generaal Luchtvaart) hebben het opzet en initiatief van Ursel Avia Show ernstig aangetast op acht weken van het geplande evenement.

 

Gezien de precaire omstandigheden en toenemende tijdsdruk die een zware hypotheek leggen op onze organisatie werd door het Organisatie Team van UAS, met heel veel tegenzin maar voldoende realisme, beslist de geplande Ursel Avia Show in 2009 uit te stellen en op te schuiven naar een geschikte datum in 2010.

 

Het afgelopen jaar werden kosten nog moeite gespaard. Honderden uren van voorbereiding, vergaderen en coördinatie, de inzet van schitterende medewerkers voor de promotie van een luchtvaart event op het Urselse vliegveld……..We nemen dit dan ook graag mee in onze toekomstplannen.

 

Mogen wij u van harte danken voor de steun in aanloop naar Ursel Avia Show.

 

met dank voor uw begrip,

 

Namens het Ursel Avia Show team.

 

 

Jo Van de Woestyne

director@urselavia.be

21-04-2009

12:13 Gepost door Steven | Permalink | Commentaren (0) |  Facebook |

16-04-09

RECHECK ME/IR

Zoals men weet blijft een vliegvergunning en de daarop vermeldde bevoegdverklaringen niet eeuwig geldig. Een bevoegdverklaring blijft immers maar 1 jaar geldig, na het initiële examen of re-check. Een vergunning blijft 5 jaar geldig. Aangezien ik mijn laatste examen "Multi-Engine IFR" of kortweg ME-IR op 31 mei 2008 succesvol heb afgelegd zullen mijn bevoegdverklaringen ME en IR dus vervallen op 31 mei 2009. Iedereen had natuurlijk gehoopt dat we ondertussen een job vonden als piloot, dan staan de meeste maatschappijen in voor de hernieuwing van de nodige bevoegdverklaringen. Maar iedereen weet in welk straatje we zijn beland door de crisis. Dus zit er niks anders op dan voor 31 mei 2009 een recheck te doen. De recheck is eigenlijk een 'kleine' examenvlucht met een examinator waarbij je moet bewijzen dat je nog steeds bekwaam bent. In mijn geval moet ik bewijzen dat ik het instrumentvliegen en het vliegen op meermotorige vliegtuigen nog steeds veilig en correct kan uitvoeren.

09:51 Gepost door Steven | Permalink | Commentaren (1) |  Facebook |