19-05-09

IR ME RENEWAL TRAINING (1)

Zaterdagmorgen om 8u werd ik verwacht bij Hub'Air te Zaventem. Ik zou er 2 uren trainen op de DA42 simulator om mijn IFR (instrumentvliegen) terug op het gewenste niveau te krijgen. Na een duidelijke briefing van de instructeur kreeg ik de opdracht om te vliegen van Brussel naar Luxemburg. We simuleerden een volledige vlucht vanaf het opstarten van de motoren. Het was een jaar geleden dat ik nog met de Diamond DA42 Twin Star vloog. Het was dus toch weer wat aanpassen, zeker de Garmin G1000 Glass Cockpit had terug wat geheimen voor mij. Geen nood daarom volgde ik ook deze training. Ik kreeg toestemming om te taxiën naar holding point C6, een hele klus op de grootste Belgische luchthaven. Nadien volgde een SOPOK1J departure maar die verliep niet zoals gewenst. De instructeur liet me hem opnieuw vliegen. Na het bereiken van de kruishoogte kreeg ik snel de nodige informatie voor het gebruik van de automatische piloot. Nadien bereidde ik me voor op de landing en gaf ik de instructeur een briefing. Ik kreeg een direct to DIK VOR. En al snelde volgde de ILS landing op landingsbaan 06. De ILS verliep goed evenals de totale vlucht maar er lag een dikke pak stof op, overcorrecties en de next step method bleven wat achter. Met de resterende tijd vloog ik nog 2 ILS approaches te Luxemburg die steeds nauwkeuriger werden gevlogen. De instructeur beoordeelde mijn niveau als 'goed' gezien mijn IR ME ervaring al enige tijd achter mij lag.

dgsim8

 

19:38 Gepost door Steven | Permalink | Commentaren (0) |  Facebook |

De commentaren zijn gesloten.