24-05-09

IR ME RENEWAL TRAINING (2)

In totaal zou ik 2 trainingssessies vliegen op de FNPT2-DA42 simulator. Zoals je kon lezen bestond de vorige trainingsvlucht uit een normale vlucht van Brussel naar Luxemburg gevolgd door enkele ILS-naderingen. We zouden nu gedurende de 2 uur durende simulatie oefenen op de non-precision approaches, waaronder een VOR/DME approach en een 2 NDB approach te Antwerpen. Gevolgd door het oefenen op single engine. Ik steeg op vanuit Antwerpen en vloog de VOR/DME approache voor landingsbaan 11, gevolgd door een go-around. Deze procedure verliep heel vlot, de vorige simulatorsessie had ik heel goed bestudeerd en dat wierp zijn vruchten af. Daarna vloog ik de 'moeilijkere' NDB approach voor landingsbaan 29. Dat ging wat stroever, dus volgde dezelfde procedure. We hadden nu nog 1 uur training over voor het oefenen op het vliegen van 1 motor. Daarbij kreeg ik een motorstoring net voor de rotatie en nadien net na het opstijgen. Aangezien dit een jaar geleden was had ik wat tijd nodig om het vliegtuig te stabiliseren voor het vliegen op 1 motor. We trainden er genoeg op en al snel had ik het terug onder de knie. Toen vloog ik een ILS nadering gevolgd door een single engine go around en een VOR/DME nadering met een full stop landing. De instructeur had getracht het maximale uit deze 4 uur durende training te halen opdat ik klaar zou zijn voor mijn examen later die dag, hij was overtuigd dat het zou lukken en wenste me succes toe.

DA42 Simulator

10:20 Gepost door Steven | Permalink | Commentaren (1) |  Facebook |

Commentaren

Directoraat Hey Steven,

Ben je er zeker van dat deze rerating enkel op SIM kan gebeuren. Volgens laatste nieuwtjes van bij OAC is dit niet het geval...IR op SIM ok maar niet de ME, zelfs niet om de 2 jaar.

Ik weet het ook niet meer nu.

Gepost door: Kris | 26-05-09

De commentaren zijn gesloten.