21-10-09

LES 1-9 FLIGHT INSTRUCTOR

Omstreeks 8u was ik op de luchthaven van Antwerpen en het was er behoorlijk mistig. Ik besloot toch het toestel buiten te rollen en deed de internal en external inspection. Vervolgens controleerde ik het weer in de briefingroom. De zichtbaarheid was 3km en het wolkendek hing op amper 1100 voet terwijl de wind amper van zich liet horen. Aangezien de 9e les opnieuw circuittraining was kon onze vlucht doorgaan indien we een Special VFR clearence zouden krijgen. Alle andere VFR vluchten van BAFA werden geschrapt. Na het opstarten van de motor kregen we toestemming van de toren om touch-and-go's uit te voeren. Als eerste oefening moest ik een short field take-off uitvoeren gevolgd door een normaal circuit. Daarin zou ik de instructeur, in zijn rol als leerling, een demonstratie geven van het normaal circuit. Nadien nam hij de controle op zich en maakte hij bewust enkele 'typische' fouten. Ondertussen gaf ik hem duidelijke instructies. Aangezien we het enige vliegtuig waren in de het gecontroleerde luchtruim van Antwerpen liet de toren ons toe om enkele keren te landen op landingsbaan 29 en terug op te stijgen vanaf landingsbaan 11. Op die manier konden we motorpannes tijdens het opstijgen simuleren. Deze oefening is echter verboden vanaf landingsbaan 29. De instructeur benutte elke second van deze les om me zaken aan te tonen en me te verbeteren waar nodig. Zo liet hij me tussen het landen door, scherpe bochten en bochten met windcorrecties maken. Aangezien het zicht heel beperkt was, gaf hij me ook handige tips omtrent het gebruik van de avionica. Elk navigatie instrument werd gebruikt als back-up.  

TMQ_FINAL29

16:57 Gepost door Steven | Permalink | Commentaren (2) |  Facebook |

Commentaren

see the world from above
http://www.blurb.com/my/book/detail/1038004

Gepost door: JC | 02-12-09

Hi Steven!
ik wens je het allerbeste toe voor 2010!
Een jaar vol goeie gezondheid, veel geluk, ontelbaar fijne momenten met vrienden en...manny happy landings!

Happy New Year!

Gepost door: Carl | 03-01-10

De commentaren zijn gesloten.